FANDOM

ARTYKUŁ
GALERIA

Nawet tak drobne uprzejmości napełniają galaktykę nadzieją...

W tym artykule należy dodać cytaty i wydarzenia.

Bail Organa.png
[+/-]

Zmierzch padawana to ogółem trzydziesty drugi i dziewiętnasty oraz dwudziesty w sezonie drugim odcinek Star Wars: Rebelianci.

Streszczenie Edytuj

Ashoka , Ezra i Kanan udają się na Malachor . Chcą oni znaleźć pradawną świątynię Sithów ukrytą gdzieś na planecie. Na miejscu okazuje się, że nie są sami tam sami. Gdy zostają rozdzieleni Ezra nieoczekiwanie spotyka samego Dartha Maula . Ma on konkretne plany wobec Ezry jak i świątyni.

WystąpiliEdytuj

StworzeniaEdytuj

Modele droidówEdytuj

LokalizacjeEdytuj

PojazdyEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Rozmowa, którą przeprowadza Rex z Ahsoką na początku odcinka, to lustrzane odbicie tej, którą odbyli w pilocie serialu "The Clone Wars".
  • To scenariusz tego odcinka ustalił konwencję nazewniczą inkwizytorów - Ósmy brat był pierwszym nazwanym w ten sposób członkiem Inkwizycji. Siódma siostra i Piąty brat otrzymali takie miana na początku sezonu, bo wcześniej byli znani tylko jako "kobieta-inkwizytor" i "mężczyzna-inkwizytor".
  • Wśród wzorów znajdujących się na podstawie świątyni Sithów na Malachorze można dostrzec starożytny system piśmienniczy zaprojektowany przez Ralpha McQuarriego. Widoczny jest również w świątyni na Lothalu.
  • Podczas produkcji tego odcinka Dave Filoni czerpał bardzo mocno z mitologicznych opisów podziemi, które ukazują poszczególne poziomy zejścia [to tak zwana katabaza - por. np. "Boską komedię" Dantego czy mity o Orfeuszu i Eneaszu - przyp. tłum.].
  • Spetryfikowane ciała obecne na polu bitwy na Malachorze czerpią swą inspirację z odbić kształtów, które pozostały po zniszczeniu starożytnych Pompei.
  • Starożytny "miecz świetlny krzyżowy" to odniesienie do projektu broni, która stała się sławna dzięki Kylowi Renowi. "Słownik obrazkowy" z "Przebudzenia Mocy" sugerował, że ostrze tego bohatera zostało oparte na projekcie, którego czasy sięgają wielkiej plagi na Malachorze .
  • Ósmy brat to Terreliański Skoczek Jango, czyli członek rasy po raz pierwszy widzianej w "The Clone Wars" [w osobie Cassie Cryar, złodziejki, która ukradła miecz Ahsoki - przyp. tłum.].
  • Chociaż w ostatecznej wersji "Powrotu Jedi" Vader pojawia się bez brwi w scenie, w której nie ma hełmu, to aby animacja była lepiej czytelna, model z roztrzaskaną maską posiada ciemną brew.
  • We wczesnych wersjach historii Vader i Maul pojedynkowali się w drugim akcie, ale podczas prac nad scenariuszem zdano sobie sprawę, że to o jedną bitwę za dużo, więc oszczędzono Zabrakowi tej walki.
  • W oryginalnym zarysie piekielna machina w sercu świątyni Sithów kończyła strzelać. W odcinku usunięcie holokronu kończy ten proces.
  • W niedokończonym akcie TCW pod tytułem "Kryształowy kryzys na Utapau" Yoda wspomina o starożytnych broniach Sithów, które były napędzane kryształami kyber. Piekielna maszyna to rzadki przykład nienaruszonego egzemplarzu.
  • W pierwotnym scenariuszu Maul wypowiadał słowa: "Palpatine przywiózł mnie tutaj, gdy byłem chłopcem. Mój mistrz długo badał starożytne, mroczne sztuki, poszukiwał reliktów i miejsc takich jak to".
  • Walka Maula z Kananem choreograficznie przypomina pojedynek Obi-Wana z Zabrakiem w Epizodzie I.
  • Kanan , podobnie jak generał Kota z "The Force Unleashed" traci wzrok przez postać graną przez Sama Witwera (Maula i Starkillera).
  • Maul zabija Siódmą siostrę w podobny sposób, jak zrobił to w przypadku Satine w "The Clone Wars".
  • W tym odcinku mamy kolejny przykład jak Lucasfilm Animation cenzuruje dekapitacje postaci.
  • Maul ma kolczyk w lewym uchu.
  • Po raz kolejny w serialu Ezra przedstawił się jako "Jabba".

Gdzie można obejrzeć?Edytuj

http://vidabc.com/emhpdprq56uc.html
http://www.kreskowkazone.pl/odcinki-online_gwiezdne-wojny-rebelianci-2014_35

WydarzeniaEdytuj

CytatyEdytuj

GaleriaEdytuj

Wiki.png
Star Wars: Rebelianci Wiki posiada galerie obrazów związanych z artykułem Zmierzch Padawana.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki