FANDOM

Zero Hour to dziewiętnasty i dwudziesty odcinek trzeciego sezonu serialu Star Wars: Rebelianci.

Streszczenie Edytuj

Podczas ostatnich przygotowań Eskadry Feniksów do ataku na Lothal, ich plan zostaje zakłócony przez Wielkiego Admirała Thrawna, który odkrył ich tajną bazę.

Wystąpili Edytuj

PostacieEdytuj

StworzeniaEdytuj

Modele droidówEdytuj

LokalizacjeEdytuj

PojazdyEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • W tym odcinku debiutują szturmowcy śmierci, widziani po raz pierwszy w "Łotrze Jeden". Żołnierze towarzyszący Thrawnowi mają rozżarzone punkty na hełmie, które były obecne we wstępnym projekcie do filmu i materiałach promocyjnych, lecz ostatecznie je porzucono.
  • Jan Dodonna, widziany na krótko w Secret Cargo, ma swój właściwy debiut tutaj. Głosu użycza mu Michael Bell, którego słychać w "Nowej nadziei", gdzie wciela się w komandora Wilarda.
  • "Formacja Obronna Aurek Jeden" wzięła swą nazwę z aurebeshu. Jego pierwsza litera to właśnie aurek.
  • Thrawn wspomina o taktyce danajskiej (Danaan), której używają rebelianci. Danajowie to inna nazwa Achajów, starożytnych Greków z "Iliady" i "Odysei".
  • Gdy Hera zarządza ewakuację, słyszymy sygnał "Kay Zero One". To ten sam kod ewakuacyjny, który został użyty na Hoth, gdy księżniczka Leia wydała ten sam rozkaz w "Imperium kontratakuje".
  • Siły generała Dodonny zwane są "grupą Massassi". Wzięły swą nazwę od starożytnych świątyń na Yavinie IV. To miano można znaleźć w pierwszych scenariuszach "Nowej nadziei". [Mówiąc konkretnie, Massassi to podgatunek rasy Sithów, a nie świątynia, choć to oni ją zbudowali, co zostało uznane również w nowym kanonie - przyp. tłum.].
  • Tryb o ośmiu szprychach narysowany na naramienniku skafandra kosmicznego Ezry wskazuje, że pochodzi on jeszcze z czasów Republiki. Co dobre, będzie trwać! [W Legendach symbol ten nazywano Bendu - przyp. tłum.].
  • Naramiennik na zbroi Tristana Wrena został ozdobiony rysunkiem Sabine.
  • Wielki Admirał Thrawn nosi imperialną zbroję bojową dla oficera, widzianą wcześniej u generała Veersa w "Imperium kontratakuje" i Tarkina w "Rebeliantach". Wersja Chissa jest utrzymana w tonacji jego munduru oraz ma insygnia na szczycie hełmu.
  • Wśród rebelianckiej floty widać dorneańską kanonierkę, którą oryginalnie zaprojektowano jako okręt z tła w "Powrocie Jedi". Model z "Rebeliantów" został odnowiony i użyty również w "Łotrze Jeden".
  • W finale jesteśmy świadkami końca Eskadry Feniksów wraz ze zniszczeniem okrętu "Phoenix Nest", śmiercią komandora Sata i stratą Atollonu.
  • W paru ujęciach i grafikach promocyjnych Pryce ma insygnia dyrektora, a nie gubernatora.
  • Pomysł na korytarz dla myszobota został wzięty prawdopodobnie z gry "Jedi Knight II: Jedi Outcast".
  • Pryce chce wyrzucić Kallusa w przestrzeń jak Monteferrat zrobił z przemytnikami.
  • Po raz pierwszy w serialu widzimy strzelającego Interdictora.
  • Podczas sceny ewakuacji generał Dodonna ma ciemną brodę, a nie siwą.
  • Sato ginie w podobny sposób, jak admirał Gorin w "Łotrze Jeden". Poza tym może się to kojarzyć z kamikadze - japońskimi pilotami, którzy wykonywali samobójcze ataki podczas II wojny światowej.
  • Po "śmierci" Bendu znika podobnie jak Obi-Wan Kenobi w "Nowej nadziei".

WydarzeniaEdytuj

  • Atak na Lothal (Wspomniany)
  • Misja na Stacji Reklam (Wspomniany)
  • Bitwa na Garel (Wspomniany)
  • Bitwa na Atollon (Debiut)
  • Mandaloriańska Wojna Domowa (Wspomniany)

CytatyEdytuj

Gdzie można obejrzeć?Edytuj

http://www.kreskowkazone.pl/odcinki-online_gwiezdne-wojny-rebelianci-2014_57