FANDOM

ARTYKUŁ
GALERIA

Zaginieni Dowódcy to czternasty odcinek ogółem i pierwszy odcinek drugiego sezonu serialu Star Wars: Rebelianci.

Streszczenie Edytuj

Ahsoka wysyła załogę Ducha, by ci odnaleźli jej przyjaciół, klonów - dezerterów mieszkających na planecie Seelos.

Wystąpili Edytuj

Modele droidówEdytuj

LokalizacjeEdytuj

PojazdyEdytuj

Wydarzenia Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • W tym odcinku Sabine już ma niebieskie włosy.
  • Pojawił się maszyna AT-TE znana z Wojen Klonów.
  • Pojawił się droid taktyczny typu T, często używanego podczas Wojen Klonów.
  • Podkoszulkę Gregora zdobi logo jadłodajni Power Sliders z Abafaru, w której pracował podczas wojen klonów.
  • Wollfe, Rex i Gregor mają ledwo widoczne blizny po bokach głowy. Jest to ślad po operacyjnym usunięciu czipów kontrolnych, tak jak zrobił to Fives w czasie wojny.
  • Agent Kallus otrzymał nieokreślony awans, ponieważ w modelu z drugiego sezonu ma odrobinę inną plakietkę z rangą oraz kołnierz.
  • Głowa droida taktycznego to ten sam model, co często pojawiający się w "The Clone Wars", ale bardziej dopracowany i wygładzony, co wskazuje na inną estetykę "Rebeliantów".
  • Uprząż do polowania na joopy została zbudowana na podstawie plecaka z wojen klonów, którego najsłynniejszą rolą było służenie Ahsoce do niesienia Huttciątka Rotty.
  • Sekwencja polowania na joopy to ukłon w stronę filmu "Szczęki" z 1975 roku.
  • Odcinek ten został przypadkowo wgrany na Sky, brytyjską platformę VOD, w dnu 18 września. Choć usunięto go kolejnego dnia, opisy i recenzje znalazły się w sieci.
  • Kwestia wypowiadana przez Ahsokę - "Istnieją pytania, które wymagają odpowiedzi" ("There are questions. Questions that need answerig") to bezpośrednie nawiązanie do słów Gandalfa z filmu "Drużyna pierścienia".
  • Joopa oraz jej sposób przemieszczania się przypominają robaka piaskowego z gry "Jedi Academy".
  • W przeciwieństwie do oryginalnego dubbingu, występujące w odcinku klony przemawiają głosami różnych aktorów.

CytatyEdytuj

Sato: Utrata okrętu dowodzenia znacząco ogranicza możliwości walki z Imperium w tym sektorze.

Ezra: Tyy, to nie walczmy co? Eeee, komandorze Sato... Znaczy...

Ahsoka: Jeśli uda wam się go odnaleźć, musicie mu zaufać.

Kanan: Tak go zareklamowałaś, że nie będzie wyjścia.
Ahsoka: Zaufaj mu.

Gregor: Jesteście nieocenieni, dziś pójdzie błyskawicznie dzięki waszemu koledze (mówi o Zebie)

Ezra: No pewnie, Zeb ma parę w łapie.
Gregor: Nie wątpię, nie wątpie, ale chodzi o to że Joopy rzekomo uwielbiają Lasatów.
Sabine: Uwielbiają? W jakim sensie?
Gregor: Ee, no, ponoć uwielbiają ich pot... a może bardziej smak... nie wiem, może pasuję im faktura mięsa...

Gregor: To dla pana generale.

Kanan: Nie nazywaj mnie tak, nie byłem generałem.
Gregor: Ups, pan wybaczy, przepraszam komandorze.
Kanan: Kom... nie ważne.

Wideo Edytuj

Someone You Can Count On - The Lost Commanders Preview Star Wars Rebels

Klip z odcinka opublikowany pod koniec sierpnia 2015.

The Lost Commanders

The Lost Commanders

Klip z odcinka, opublikowany pod koniec Rebels Recon: The Siege of Lothal

Galeria Edytuj

Wiki
Star Wars: Rebelianci Wiki posiada galerie obrazów związanych z artykułem Zaginieni Dowódcy.