FANDOM

ARTYKUŁ
GALERIA

Myślałem, że to dosyć oczywiste. Zwą mnie Inkwizytorem!

—Wielki Inkwizytor

Wielki Inkwizytor to nieznany z imienia pau'anin, który był niegdyś rycerzem jedi i strażnikiem świątyni jedi na Coruscant, w późniejszym czasie stał się członkiem Inkwizycji i pracował dla Imperium Galaktycznego w czasach po upadku Republiki.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Data urodzenia Pau'anina jest nieznana. Po przemienieniu Republiki na Imperium przez Palpatine'a dołączył do Inkwizytorów i na zlecenie Dartha Vadera polował na ocalałych z rozkazu 66 Jedi oraz osoby wrażliwe na Moc.

Powrót Starych Mistrzów Edytuj

Na Stygeon Prime, Inkwizytor złapał Kanana i Ezrę, gdy próbowali uratować Luminarę Unduli. Wyjaśnił im, że Jedi zginęli wraz z Republiką, ale Imperium używa jej szczątkek, by zwabić pozostałych Jedi i ich zabić. Inkwizytor walczył z Kananem w pojedynku na miecze świetlne i wiedział, jakim stylem walki Rebeliant się posługuje. Był wtedy w stanie wywnioskować, że trenowała go Mistrzyni Jedi Depa Billaba. Zaniepokoiło to Kanana. Inkwizytor zaczął drwić z niego z tego, jak taki biedny uczeń mógł trenować swojego padawana, podczas, gdy sam niewiele umie. Próbował także zmusić Ezrę do przyłączenia się do ciemnej strony Mocy. Ezra odmówił i razem z mistrzem uciekli.

Dzień Imperium Edytuj

Przewidziano, że w Dzień Imperium, podczas uroczystej parady mogą wystąpić wszelakie bunty przeciwko Palpatine'owi. Darth Vader zadbał o to, by w tym czasie na każdej planecie był chociaż jeden Inkwizytor. Nasz Pau'anin został przydzielony do Lothal, gdzie urzędował od dłuższego czasu. Okazało się, że wszystkie przewidywania się spełniły. Kiedy załoganci statku Duch zaatakowali, Inkwizytor został zaskoczony przez Zeba Orreliosa. Podczas trwania pościgu za Rebeliantami Pau'anin wsiadł do swojego zmodyfikowanego myśliwca TIE.

Galaktyka w Ogniu Edytuj

Wtedy rozstrzygnięty został ostatni pojedynek Inkwizytora z Jedi który zakończył się samobójstwem Inkwizytora który wpadł do uszkodzonej baterii Gwiezdnego Niszczyciela.

Po śmierciEdytuj

Po ostatecznej porażce Inkwizytora Imperator przysłał na Lothal Dartha Vadera, który miał wyeliminować rebelię. Chociaż Imperium odniosło zwycięstwo, rebelianci nie zostali pokonani. Następnie Imperator Palpatine rozkazał Vaderowi wysłać kolejnych inkwizytorów, by zlikwidowali rebeliantów z Lothal.

Osobowość Edytuj

Inkwizytor był osobą zimną i spokojną. Wolał przebywać w mroku niż w świetle.

Umiejętności Edytuj

Inkwizytor2.gif

Obrotowy Miecz Świetlny Inkwizytora

Podczas pojedynków Pau'anin posługiwał się podwójnym mieczem świetlnym, był silny Mocą. Bardzo dobrze znał taktyki walki Jedi.

Ciekawostki Edytuj

  • Inkwizytor ma czerwony miecz świetlny i tatuaże ciemnej strony mocy, jednak nie jest Sithem.
  • Przedstawiciele jego rasy występowali w trzeciej części Gwiezdnych wojenZemście Sithów.

Galeria Edytuj

Wiki.png
Star Wars: Rebelianci Wiki posiada galerie obrazów związanych z artykułem Wielki Inkwizytor.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki