FANDOM

The Last Battle to czwarty odcinek trzeciego sezonu serialu Star Wars: Rebelianci.

Streszczenie Edytuj

W poszukiwaniu broni i artylerii, kapitan Rex sprowadza rebeliantów do starej, opuszczonej bazy z czasów wojen klonów. Szybko przekonują się jednak, że nie są tam sami i muszą raz jeszcze stawić czoła dawnym wrogom.

Wystąpili: Edytuj

Modele droidów Edytuj

Lokalizacje Edytuj

Pojazdy Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Planeta Agamar pochodzi z 1993 roku. Była miejscem akcji nowelki "The Farlander Papers", dodawanej do gry "X-wing Space Combat Simulator". To jej pierwsze pojawienie na ekranie (choć wspomniano ją w TCW).
  • Aktualizacja modelu droida bojowego była długo na liście życzeń pracowników Lucasfilm Animation, ale nigdy nie stała się priorytetem. W ten sposób tego samego modelu używano przez całą serię. Ulepszenie - dzięki któremu maszyna bardziej przypomina swą filmową wersję - było możliwe w "Rebeliantach".
  • Podczas marszu droidów bojowych słychać temat muzyczny skomponowany przez Kevina Kinera na potrzeby pierwszego sezonu "Wojen klonów" [a konkretnie jest to "Battle of Teth" z filmu kinowego - przyp. tłum.].
  • W pierwotnym zarysie odcinka Ezra miał się zaprzyjaźnić z droidem B1-268 i nazwać go "Clanky", ale ten wątek wycięto wcześnie na etapie produkcji.
  • Końcowe logo zostało przerobione tak, aby przypominało te z "The Clone Wars". Dodatkowo muzyka na koniec to ta ze starszego serialu.
  • Gdy Kanan przejmuje dowodzenie nad droidami, nazywa jedną grupę "drużyną D". To aluzja do tak samo nazwanego oddziału robotów (dowodzonego przez małego Meebura Gascona) z piątego sezonu TCW. Obie historie pisał Brent Friedman.
  • Zdanie "Good soldiers follow orders" ("Dobrzy żołnierze wykonują rozkazy") prócz Rexa wypowiedział Tup przed zabiciem Tiplar w TCW.
  • "Ha Ha" Kalaniego to nawiązanie do "śmiechu" Joshuy z filmu "Gry wojenne".

Wydarzenia Edytuj

Cytaty Edytuj

Hera: Wezwaliby nas sami. Są rozsądni

Sabine: Od kiedy?
Hera: Dobra, no oni to może niekoniecznie, ale Chopper dał by znać.
Sabine: W to ci nawet uwierzę.

Rex: Dobry żołnierz zawsze wykonuję rozkazy.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki