FANDOM

Saw Gerrera był rebeliantem, który żył na Onderonie i stawiał opór przeciwko Konfederacji Niezależnych Systemów podczas Wojen Klonów. Był przywódcą komórki rebeliantów na Onderonie po śmierci jego młodszej siostry Steela Gerrera.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Saw urodził się na Onderon w ostatnich latach panowania Republiki. Dorastając w stolicy Onderonu wraz z siostrą Steelą Gerrerą, Saw nauczył się znacznie szanować monarchę Onderonu, długoletniego króla Ramsis'a Dendup'a.

W trakcie Wojen Klonów król Dendup pozostanowił pozostać neutralny w wojnie. Z tego powodu, armia droidów Separatystów najechała planetę, a Onderon poddał był skazany na prawo Konfederacji Niezależnych Systemów. A co gorsza do, król Dendup został usunięty z królewskiego tronu i został zastąpiony przez króla Sanjay, który był sługą hrabiego Dooku. Stella z bratem wzięła sprawy w swoje ręce, i wraz z innymi buntownikami, zaczęli walczyć o swoją planetę.

Osobowość Edytuj

Saw miał reputację zdolnego, ale bezwzględnego i przebiegłego dowódcę podczas Wojen Klonów i buntu przeciwko Imperium. Jego surowe metody doprowadziły wielu do uznania go jako zatwardziałego ekstremistę. Saw nosił w sobie wielką niechęć wobec Separatystów, za inwazję na swoją planetę. Niecierpił również Geonosian ze względu na ich dołączenie do Separatystów i budowania broni, która doprowadziła do śmierci jego siostrę. Podczas misji na Geonosis te doświadczenia doprowadziły go, aby brutalnie przesłuchać Klik-Klaka, ku sprzeciwu Rexa i Załogi Ducha.

Pomimo swojej niechęci wobec Geonosian, Saw był przerażony ludobójstwem wykonanym przez Imperium przeciwko Geonosian i wierzył, że mają takie samo prawo do odbudowania jak inne gatunki. Zmiana Saw doprowadziła go do uwolnienia Klik-Klaka i jaja królowej.

Umiejętności Edytuj

Jako doświadczony weteran Wojen Klonów, Saw był wykwalifikowanych i przebiegły wojownikiem jak i dowódcą. Używał granatów aby zniszczyć droidy bojowe, a później pomógł Załodze Ducha i Rexowi dopaść Klik-Klaka. Ponadto, był wyszkolony w walce wręcz i raz pokonał zarówno Ezrę jak i Rexa. Saw dobrze strzelał z blasterów..

Ciekawostki Edytuj

  • Saw jest pierwszym charakterem w Rebeliantach, który nie jest wyrażona przez aktora z Wojen Klonów.
  • W Wojnach Klonów, Saw miał niebieskie oczy, podczas gdy w Łotrze 1, miał brązowe oczy, a w Rebeliantach miał zielone oczy.
  • Konstrukcja Sawa jest oparta na „retrospekcji” widzianą w Łotrze 1. W sezonie 4, jego konstrukcja została odnowiona, aby odzwierciedlić jego wygląd, gdy natknął się na Jedha - teraz ma siwiejące czarne włosy.
Wiki
Star Wars: Rebelianci Wiki posiada galerie obrazów związanych z artykułem Saw Gerrera.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki