FANDOM

Plo Koon był mistrzem Jedi. Urodził się na planecie Dorin, należał do rasy Kel Dorów, w związku z czym musiał nosić maskę, która pozwalała mu oddychać na bogatych w tlen planetach. Zasiadał w Radzie Jedi. W czasie Wojen Klonów był generałem. Mistrz Koon znalazł młodą Ahsokę Tano podczas misji, którą wykonywał na planecie Shili. Zginął podczas bitwy o Cato Neimoidia, w wyniku Rozkazu 66. Był wujem innego członka Zakonu Jedi- Shy Koon. Miał dwa droidy astromechaniczne- R7-D4 i R4-F5, które pomagały mu w pilotowaniu jego myśliwca- Delta-7 Aethersprite.

Odkrycie Ashoki Edytuj

Plo Koon odkrywa Ahsokę Tano.png

Plo Koon odkrywa Ashokę Tano

Podczas misji na planecie Shili, zamieszkiwanej przez Togrutan, Plo Koon znalazł młodą dziewczynkę o imieniu Ahsoka Tano, która była wrażliwa na Moc. Koon przyniósł Tano z powrotem do Świątyni Jedi, żeby mogła być szkolona na Rycerza Jedi. Obydwoje utrzymywali kontakt przez lata, zachowując ścisłą więź i przyjaźń.

Śmierć Edytuj

Krótko po bitwie o Coruscant,

Plo Koon leciał myśliwcem nad jednym z miast na Cato Neimoidii, kiedy do klonów pilotujących eskortujące go myśliwce doszedł rozkaz 66 od Dartha Sidiousa. Klony otworzyły do niego ogień, a jego myśliwiec eksplodował i rozbił się o jedną z wież.

Umiejętności Edytuj

Posiadał zdolności telepatyczne. Stworzył technikę wykorzystywania Mocy, którą sam nazwał "Oskarżenie Mocy", a która de facto nie była niczym innym niż wersją błyskawicy o kolorze pomarańczowym używanej przez Sithów. Był bardzo dobrym szermierzem i świetnym pilotem. Umiał wykorzystywać Moc do manipulowania naturą, tworzył na przykład małe wiry powietrza lub zamrażał niewielkie jeziora i stawy.

375px-Plo Koon mysliwiec.jpg

Myśliwiec, którym latał mistrz Plo Koon

Więcej z Fandomu

Losowa wiki