FANDOM

Niech moc będzie z wami.

—Koniec nagrania w holokronie.

Obi-Wan Kenobi był mistrzem Jedi, który udał się na wygnanie na Tatoonie po upadku Republiki Galaktycznej.

Biografia Edytuj

Przeszłość Edytuj

Kenobi był mistrzem Anakina Skywalkera. Podczas Wojen Klonów walczyli ramię w ramię, by pokonać Separatystów.

Po Wojnach Klonów, Skywalker został uwiedziony przez Ciemną Stronę, stając się Darthem Vaderem, a jego mistrzem został Imperator Palpatine. Doprowadziło to do starcia mistrza i ucznia na Mustafar. Kenobi zwyciężył, odcinając lewe ramię Vadera i obie nogi, który został następnie spalone do punktu, gdzie miał mieć garnitur podtrzymywania życia. Podczas powstania Imperium Galaktycznego, Kenobi, jest pod nazwą "Ben". Ukrywał się na planecie Tatooine i czuwał nad synem Anakina Skywalkera, Luke'iem.

Rebelianci: Iskra Rebelii Edytuj

Ezra znalazł Holokron w szafce Kanana, z nagraną wiadomością z Obi-Wanem, który został wysłany, aby ostrzec Jedi, którzy przeżyli rozkaz 66, aby nie powracali do Świątyni Jedi. Holokron ostrzegł również, że jeśli przestaną się ukrywać, będą w niebezpieczeństwie, ale da to nową nadzieję. Kanan miał plan, by Ezra wziął Holokron i sprawdzić, czy Ezra jest wrażliwy na Moc.

Ponowne spotkanie Maula

W 2 BBY Obi-Wan opiekował się Lukiem Skywalkerem. Maul niestety to wyczuł. Gdy on spotkał Kenobiego zaczął się bardzo krótki pojedynek. Obi-Wan przeciął Miecz Maula na pół zabijając go.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki