FANDOM

Mon Mothma była Senatorem w ostatnich dniach trwania Republiki Galaktycznej i stała się jednym z założycieli Rebelii.

Historia Edytuj

Wojny Klonów Edytuj

Podczas wojny między Republiką Galaktyczną i Konfederacją Niezależnych Systemów, senatorowie Mon Mothma, Padmé Amidala, oraz Bail Organa należeli do kampanii na rzecz pokojowego rozwiązania konfliktu. Byli też członkami Delegacji 2000 części Senatu Galaktycznego, którzy protestowali przeciw działaniom Najwyższego Kanclerza Palpatine'a i zażądali, aby zrezygnował on ze swoich uprawnień, więc zarządzili nadzwyczajne głosowała tuż przed rozpoczęciem wojny.

Czasy Imperium Edytuj

Pod koniec Wojen Klonów, Palpatine ogłosił się Imperatorem i przemienił Republikę w Imperium Galaktycznym. Padmé Amidala zmarła przy porodzie, a Delegacja 2000, została rozwiązana, więc Mothma musiała kontynuować służbę w Senacie. Pracowała w tajemnicy z Senatorem Organą, gdzie zaczęła wspierać małe grupy, które zbuntowały się przeciwko Imperium.

Osobowość Edytuj

Była zwolenniczką demokracji i otwarcie sprzeciwiała się w Senacie władzy Palpatine'a. Przeciwstawiała się temu, kto dołączył do Separatystów, zapominając o lojalności wobec Republiki. Był to sprzeciw wobec autorytaryzmu, który doprowadził Mothme aby pomóc Rebelii. W czasach Wojen Klonów starała się doprowadzić do pokoju, ale była gotowa walczyć o przywrócenie demokracji w galaktyce.

Galeria Edytuj

Wiki
Star Wars: Rebelianci Wiki posiada galerie obrazów związanych z artykułem Mon Mothma.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki