FANDOM

Mandalore była planetą mandaloriańskiej kultury i ludzi, który posiadali długą i rozdartą historię naznaczoną licznymi wojnami. Sabine Wren pochodziła z Mandalory i krótka uczyła się w Akademii Imperialnej na Mandalore.

Historia Edytuj

Przez wieki, Mandalorianie mieli kulturę wojowników, walczących między sobą, mając za wrogów Zakon Jedi. W czasie Wojen Klonów, została rządzona przez pacyfistkę, księżną Satine Kryze, aż do jej śmierci z rąk upadłego Lorda Sithów, Dartha Maula. Maul rządził krótko na planecie, gdyż został zaskoczony przez Dartha Sidiousa. Następnie, został wciągnięty w konflikt Oblężenia Mandalore. Jest to ostatnia bitwa, w której Kapitan Rex i Ahsoka Tano walczyli razem.

Od Wojen Klonów, Mandalore znajduje się pod panowaniem Imperium. Powstają tam akademie aby rekrutować Mandalorian takich jak Sabine Wren i Ketsu Onyo. Jednakże, istnieje również szereg Mandaloriańskich kolonii i placówek rozsianych po całej galaktyce, gdzie jedną z nich są Obrońcy, dawni wrogowie Watahy Śmierci.

Kultura Edytuj

Mandalorianie byli dawną rasą wojowników z dumną tradycją, którzy budowali swoje zbroje, oraz gdzie obejmowało prawo pojedynków walki na śmierć i życie. Mandaloriański pancerz został z czasem skradziony i noszony przez łowców nagród, a faktem jest, że brzydzi to prawdziwych Mandalorian.

Struktura polityczna Mandalore jest podzielone na domy i ich sprzymierzone Klany. Klan Wren jest sprzymierzony z Domem Vizsla. Mandalore upadł, krótko przed powstaniem Imperium. Imperium zdecydowało, aby wybrać przywódców wśród Mandalorian, niż narzucać swoją wolę na okupowanej planecie. Wynika to z dość rozległych wpływów Mandalore nad wieloma systemami, a także potężne siły militarnej, którą planeta dysponowała.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki