FANDOM

ARTYKUŁ
GALERIA
Maketh Yua jest jedną z imperialnych ministrów i pełni tę funkcję około pięciu lat przed Bitwą o Yavin. Jest absolwentką Imperialnej Akademi na Lothalu. Jej starania odegrały kluczową rolę w przyłączeniu owej planety do Imperium Galaktycznego.

BiografiaEdytuj

Maketh Tua urodziła się Lothalu. W pewnym momencie, Maketh Tua postanowiła dołączyć do Imperialnej Akademii na Lothal. Po ukończeniu studiów została wybrana ministrem Lothal.

Jako minister Lothal, Tua odegrała kluczową rolę w przynależności planety do Imperium Galaktycznego. Jednym z jej pierwszych działań jako minister, było odbudowanie domów sponsorowanych przez rząd Lothalu. Domy te były stosunkowo niedrogie i pomogło rosnącej populacji. W przypadku braku gubernator Pryce, miała za zadanie ochronę interesów przemysłowych Imperium.

Iskra RebeliiEdytuj

Napotkanie RebeliantówEdytuj

Tua miała za zadanie kupienie zakłócaczy jonowych T-7 - które zostały zakazane w całej galaktyce, kiedy zostały użyte aby zniszczyć Lasan - na planecie Garel w towarzystwie Amda Wabo, producenta broni i dwóch robotów, znanych jako R2-D2 i C-3PO.

Minister Tua nie była biegła w posługiwaniu się językiem Aqualishan, więc wzięła ze sobą C-3PO, ze względu na znajomości ponad 3 milionów języków. Niestety, pilot jej promu, RX-24, nakazał przenieść roboty na tyły statku. Bez jej droida protokolarnego, Tua nie była w stanie komunikować się ze swoim partnerem biznesowym. Wtedy, rebeliantka Sabine Wren, pod przykrywką jako studentka Akademii Imperialnej, przekonała, Minister Tue, aby pozwoliła jej tłumaczyć Aqualishanina. W typowym dla rebeliantów metody, Sabine wykorzystała informacje Wabo dla własnego zysku i jej załogi, w celu odnalezienia zakłócaczy.

Po realizacji prawdziwych intencji Sabine, Tua nakazała wszystkim swoim ludziom zlokalizować rebeliantów. Tam, wybuchła strzelanina między rebeliantami, a szturmowcami aż buntownicy uciekli z zakłócaczami w kierunku ich statku, Ducha.

Wkrótce po tym wydarzeniu, Maketh skontaktowała się z Gwiezdnym Niszczycielem, The Lawbringer'em i powiedziała Agentowi Kallus'owi o rebeliantach. Agent Kallus potwierdził, iż spotkał tych samych rebeliantów na planecie Kessel.

Dzień ImperiumEdytuj

Minister Tua była obecna na paradzie w Dniu Imperium, gdzie przemówiła zamiast gubernator Arihndy Pryce. Przedstawiła dla obywateli nowego zaawansowanego myśliwca TIE, który miał być pilotowany przez Barona Valen'a Rudor'a, dopóki nie został zniszczony przez rebeliantów. Tua była rozgniewana i chciała aby rebelianci zostali ukarani.

Pułapka KallusaEdytuj

Gdy Agent Kallus skonstruował plan pułapki na rebeliantów, Tua zasugerowała pomoc Inkwizytora, który ściśle współpracował z Kallus'em w trakcie operacji Pułapka polegała na pokazaniu, iż Luminara Unduli żyje i zostaje przetrzymywana w więzieniu. Niestety, jaki się później okazało, Luminara Unduli nie żyje, a rebelianci natknęli się z Wielkim Inkwizytorem. Rozpoczęła się walka między Kananem Jarrusem i Ezrą Bridger, pomiędzy Wielkim Inkwizytorem. Pułapka nie udała się, a rebelianci uciekli.

Przybycie Wilhuffa Tarkin'aEdytuj

Po nieudanej próbie zatrzymania rebeliantów, Wilhuff Tarkin osobiście przybył na Lothal. Tua osobiście przywitała gubernatora w hangarze komendy Imperium nerwowo wyrażając przyjemność i zaskoczenie z wizyty na Lothalu. Tarkin szybko upomniał ją za brak - jego zdaniem - ochrony interesów Imperium i pozwalając rebeliantom rosnąć w siłę tuż pod jej nosem. Tua nie była w stanie nic z siebie wykrztusić. Nie była sama w tym poniżeniu, Tarkin zaczął drwić z [Kallus'a i Inkwizytora.

Jakiś czas później, Kallus i Inkwizytor zostali wezwani do gabinetu Tarkina, kiedy za nimi przyszedł komendant Aresko i oficer Grint. Tarkin zakwestionował ich nieskuteczne metody i niekompetencję, posuwając się nawet do sugestii, że ich niepowodzenia mogą obudzić nadzieję w obywatelach, podważając bezpieczeństwo całego Imperium. Tua patrzył z niesmakiem i przerażeniem, jak Tarkin rozkazał dla Inkwizytora zabicie Grint'a i Aresko jako ostrzeżenie dla niej i innych.

Oblężenie LothalEdytuj

Minister Tua zaczęła mieć obawy o swoje życie, więc potajemnie poprosiła o pomoc rebeliantów. Kanan Jarrus przebrał się za dowódcę Szturmowców aby ominąć zabezpieczenia, ale został złapany przez agenta Kallus'a. Tua uciekła do promu ewakuacyjnego, który został podmieniony przez Vader'a, po czym eksplodował. Tua zginęła w wybuchu, a Imperium oskarżyło rebeliantów za jej śmierć.

Galeria Edytuj

Wiki.png
Star Wars: Rebelianci Wiki posiada galerie obrazów związanych z artykułem Maketh Tua.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki