FANDOM

Luminara Unduli była Mirialańską mistrzynią Jedi. Dowodziła 41. Korpusem Elitarnym w Wielkiej Armii Republiki. była mistrzynią Barrissa Offee. Razem walczyły w licznych bitwach podczas Wojen Klonów. Offee zwróciła się przeciwko Jedi i zbombardowała Świątyni Jedi, wrabiając w tym Ashokę Tano (później ją uniewinniono).

Pod koniec wojny, Unduli walczył w bitwie na Kashyyyk. Została aresztowana i przez Sheev'a Palpatine'a, który wydał Rozkaz 66 i zniszczył Zakon Jedi. Imperium później użyło jej kości i przyciągnęli resztki Jedi, którzy przeżyli Rozkaz 66, zwabiając ich w pułapkę, a potem zabijali ich. Jedna taka pułapka została założona na Kanana Jarrusa i załogę Ducha. Kanan uważał, że Unduli żyje i jest uwięziony na Stygeon Prime. Zorganizował misję ratunkową, tylko po to, aby dowiedzieć się, że to pułapka założona przez Wielkiego Inkwizytora. Rebelianci uciekli ze świadomością, że Unduli był martwa i zaczęli rozpowszechniać o tym wieści.

Ciekawostki Edytuj

  • Ataku klonów Luminarę grała Mary Oyaya, a w Zemście Sithów rolę tą odgrywała Fay David.
  • W angielskiej wersji serialu rysunkowego Wojny klonów głosu Luminarze użyczyła Cree Summer. W angielskiej wersji innego serialuo tej samej nazwie głosu Mirialance użyczyła Olivia d'Abo.
  • Samo imię Luminara wydaje się być inspirowane łacińskim słowem określającym światło lumen/lumin.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki