FANDOM

Legacy of Mandalore to czternasty odcinek trzeciego sezonu serialu Star Wars: Rebelianci.

StreszczenieEdytuj

Mając nadzieję, na odzyskanie rodziny, oraz aby pomóc rebeliantom, Sabine wraz Kananem i Ezrą wraca do domu i zostaję uwikłana w walkę o władzę dla swojej rodziny na Mandalore.

WystąpiliEdytuj

Modele droidówEdytuj

Lokalizacje Edytuj

PojazdyEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Wygląd posiadłości Wrenów na Krowneście jest silnie inspirowany architekturą w stylu "Prarie" Franka Lloyda Wrighta, lecz z mandaloriańską estetyką. W takim stylu jest utrzymane Big Rock Ranch, gdzie działał Lucasfilm Animation przed przenosinami do San Francisco.
  • Portret Ursy w wielkiej hali posiadłości wykonano w stylu Gustava Klimta [a prawdopodobnie inspirowano się portretem Adele Bloch-Bauer I - przyp. tłum.].
  • Pomysł na rodzeństwo Sabine ewoluował w miarę trwania serii. W fazie przedprodukcji miała mieć siostrę-bliźniaczkę o imieniu Sacha, potem zmieniono ją na brata. W pewnym momencie był on protektorem z Concord Dawn . Gdy tworzono tamten epizod, zamieniono go na Fenna Rau .
  • Na wczesnym etapie produkcji imię Tristana brzmiało Jona Wren.
  • Mandaloriańskie słowa Sabie tłumaczy się: "Pochodzę z klanu Wren. Tu Sabine Wren, zbliżam się. Proszę o odpowiedź". Głos po drugiej stronie komunikatora odpowiada: "Zrozumiałem, Sabine Wren. Czekaj".
  • W tym odcinku po raz pierwszy w serialu słyszymy słowa w mando'a - języku Mandalorian. Wcześniej pojawił się w "The Clone Wars".
  • Kiedy Ezra strzela do Mandalorian, zostaje za to skrytykowany, więc odkrzykuje: "To on strzelił pierwszy!" To może być nawiązanie do słynnego "Han strzelił pierwszy" - sporu kto pierwszy wystrzelił w kantynie, Solo czy Greedo.
  • Dom Wrenów, prócz tego wymienionego wyżej, przypomina willę Tugenhatów oraz posiadłość Cullenów.
  • Gar Saxon nosi tytuł "Ręki Imperatora" ("Emperor's Hand"). W Legendach byli to wrażliwi na Moc agenci, których szkolił osobiście Palpatine. Ich najsłynniejszą przedstawicielką była Mara Jade.
  • Pojedynek Sabine i Gara przypomina ten pomiędzy Vizslą a Maulem z TCW.
  • Sabine krzyżuje ostrza na szyi Saxona niczym Anakin przed zabiciem Dooku w "Zemście Sithów", hrabia na gardle Savage'a w "Wojnach klonów" oraz Kanan przy Wielkim Inkwizytorze w finału pierwszego sezonu "Rebels".

CytatyEdytuj

Tristan: Znowu zmieniłaś fryzurę.

Sabine: A, przecież znasz mnie.

Sabine: Jak możesz nosić tą zbroję Tristan? Jak mogłeś do nich dołączyć?

Tristan: Nie powinnaś tu była wracać, Sabine.
Sabine: Dzięki.

Sabine: Ty też uważasz mnie za zdrajce.

Tristan: Nie, ale kiedy odeszłaś, inne klany się od nas odwróciły. Straciliśmy wszystko! Nasze wpływy w stolicy, szacunek i honor. Jeśli mogę przywrócić dobre imię rodziny, jeśli mogę ochronić ojca, muszę spróbować. Saxon to obiecał!

Ursa: Zgodnie z obowiązującym prawem, nikt nie może ingerować.

Kanan: Wasze zwyczaje są ważniejsze od życia własnej córki?

Gar: Jestem pod wrażeniem twoich umiejętności. Ale to za mało.

Sabine: Zabawne, dokładnie miałam powiedzieć to samo o tobie.

Galeria Edytuj

Wiki.png
Star Wars: Rebelianci Wiki posiada galerie obrazów związanych z artykułem Legacy of Mandalore.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki