FANDOM

ARTYKUŁ
GALERIA
243px-Kallus.jpg

Ludzie mają Imperium za słabe...

Część tego artykułu została skopiowana z Ossusa lub z innej encyklopedii. Jeśli możesz, napisz go od nowa.

[+/-]

Kanan Jarrus, urodzony jako Caleb Dume, był członkiem Zakonu Jedi, padawanem Billaby. Przeżył Rozkaz 66, a później został członkiem rebelii, dowodząc Rebeliantami z Lothalu.

Historia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Caleb urodził się rok przed Inwazją na Naboo. W bardzo młodym wieku został przyjęty do Zakonu Jedi, przez co (jak większość Jedi) nigdy nie poznał swoich rodziców. Nauka jednak nie szła mu najlepiej. Brakowało mu skupienia i dyscypliny. Często nie rozumiał słów mądrzejszych od siebie mistrzów, na przykład Yody. Przed drugim rokiem Wojen Klonów został padawanem mistrzyni Depa Billaby.

Kanan: The Last Padawan Edytuj

Nauki Caleba przerwało wydanie rozkazu 66 przez Palpatine'a, w wyniku którego niemal wszyscy rycerze zostali zabici. W tym czasie przebywał na planecie Kaller, gdzie trwała bitwa z Separatystami. Młodemu padawanowi udało się przeżyć dzięki poświęceniu Depy Billaby, która nakazując mu uciekać, sama straciła życie. Po ucieczce pod rządami nowo powstałego Imperium Galaktycznego musiał ukrywać swoją wrażliwość na Moc, ukryć miecz świetlny oraz porzucić przekonania zakonu. Zaczął współpracować z wysłannikami podziemia, zwłaszcza z Kalleraninem Janusem Kasmirem. Zmienił również imię na Kanan Jarrus, aby uniknąć wykrycia.

Dołączenie do Rebelii Edytuj

8 lat po powstaniu Imperium poznał Herę Syndullę na planecie Gorse, a potem stanął na czele załogi statku Duch, a na planecie Lothal spotkał Ezrę Bridgera - nastoletniego złodziejaszka, który używał Mocy instynktownie, aby przetrwać. Kanan przyjął rolę jego mentora. Często się jednak zniechęcał, bo nauczanie niezbyt mu wychodziło.

Powrót Dawnych Mistrzów Edytuj

Nic nie poradzisz, byłeś marnym uczniem

—Inkwizytor do Kanana

5 lat przed Bitwą o Yavin Kanan otrzymał informację, która głosiła, iż znana mistrzyni Jedi - Luminara Unduli nadal żyła, będąc więziona i torturowana. Jarrus za wszelką cenę chciał oddać swojego ucznia, Ezrę Bridgera pod jej skrzydła, ponieważ sam uważał siebie za marnego Jedi i martwił się, że już niczego go nie nauczy. Okazało się jednak, że Unduli zginęła w wyniku Rozkazu 66, a wszystkie materiały temu przeczące to jedynie kości nałożone na jej szkielet. Kanan został zaskoczony przez Inkwizytora i musiał stoczyć z nim pojedynek. Zdawał się jednak przegrywać. Ostatecznie udało mu się uciec przed Pau'aninem.

Osobowość Edytuj

Wydarzenia z końca wojen klonów mocno wpłynęły na mężczyznę, który nie lubi rozmawiać o swojej przeszłości. Nowy tryb życia pod rządami Imperium zmusił Kanana do porzucenia dawnych wierzeń, przez co stał się sarkastyczny. Jarrus posiada także zdolności przywódcze.

Umiejętności Edytuj

Trudno nie zauważyć, że szkoliła cię mistrzyni Depa Billaba. (...) w walce w zwarciu Billaba zawsze kładła nacisk na formę III! I tobie Soresu weszło w krew aż do przesady!

—Inkwizytor, Powrót Dawnych Mistrzów

Gdy powstanie nowego rządu zmusiło Kanana do ukrywania swojego powiązania z Jedi, mężczyzna zaczął korzystać z blastera DL-18, a miecz świetlny zmodyfikował w taki sposób, że trzeba było go złożyć, nim mógł zacząć działać.

Relacje Edytuj

Ezra Bridger Edytuj

Z początku, gdy Kanan zaczął trenować chłopaka obaj potrafili irytować się wzajemnie zwłaszcza Ezra Jarrusa. Z upływem czasu można, jednak zauważyć, że ich więź jest silna i siebie nawzajem potrzebują. Gdy Kanan myśli, że Ezra zginął przez Inkwizytora w szale rusza do ataku, by pomścić swojego padawana.

Ciekawostki Edytuj

  • Do założenia komórki rebelii namówiła go Hera Syndulla.
  • Kanana i Herę prawdopodobnie łączy silniejsza więź niż przyjaźń.
  • Uczesanie oraz rękojeści miecza świetlnego Kanana nawiązuje do japońskich samurajów.
  • Kanan posiadał holokron zawierający "testament Obi-Wana", który nadał w Zemście Sithów.
  • Ukrywał, że jest Jedi przez ponad 15 lat.
  • Nigdy nie ukończył szkolenia Jedi.
  • Komiks The Last Padawan opisuje co działo się z Kananem nim dołączył do Rebelii. Jest tam między innymi ukazane jak udało mu się przeżyć Rozkaz 66.
  • Na jednym z pierwszych rysunków koncepcyjnych był blondynem z mechaniczną ręką.
  • Jego pistolet blasterowy bardzo przypomina niemiecki pistolet Luger P08 z I oraz II wojny światowej.
  • W 20 odcinku 2 sezonu oczy Kanana zostają wypalone przez Darth'a Maul'a. 
  • Kilka osób (poza Imperium) wie, że Kanan i Ezra to Jedi.

Galeria Edytuj

Wiki.png
Star Wars: Rebelianci Wiki posiada galerie obrazów związanych z artykułem Kanan Jarrus.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki