FANDOM

Iron Squadron to szósty odcinek trzeciego sezonu serialu Star Wars: Rebelianci.

Streszczenie Edytuj

Załoga Ducha natrafia na trzech młodych buntowników, podczas gdy Thrawn planuje pułapkę na swoich przeciwników.

Wystąpili: Edytuj

Modele droidów Edytuj

Lokalizacje Edytuj

Pojazdy Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Kluczowym źródłem inspiracji w tym odcinku był film "Czerwony świt" (1984), w którym przedstawiono grupę nastolatków broniącą swego miasta przed najeźdźcami. Jak dyskutowano na początku procesu produkcji, Żelazna Eskadra to po prostu banda nastolatków w swoim pikapie.
  • Nowi bohaterowie epizodu oraz ich ojczysta planeta to aluzja do załogi, która za pomocą Odsiecz rozsławia serial.
  • Gooti Terez otrzymała imię po Andi Gutierrez, prowadzącej Odsiecz. Dziewczyna jest Theelinką, członkinią rasy, która pojawiła się po raz pierwszy w edycji specjalnej Powrotu Jedi jako jedna z piosenkarek.
  • Mart Mattin dostał miano po Mattcie Martinie. Był producentem Odsiecz i pomaga tworzyć "The Star Wars Show", a teraz jest członkiem Grupy Opowieści.
  • Jonnera Jina nazwano po Johnie Harperze, producencie wyżej wymienionych programów.
  • Inspiracją dla planety Makapo był z kolei Mickey Capoferri, producent wykonawczy "Reconu" i TSWS.
  • YT-2400 ma swe początki jako okręt latający w tle nad Mos Eisley w edycji specjalnej "Nowej nadziei". Fani znają go jako "Outridera", statek dowodzony przez Dasha Rendara w legendarnej serii "Cienie Imperium".
  • Mart może mieć trochę wspólnego z bohaterami "Star Treka": podobnie jak Spock w "Gniewie Khana" czy Kirk w "W ciemność" oszukuje przyjaciół i poświęca się dla dobra wszystkich.
  • Chopper zrzuca droida R3 z Ducha podobnie jak uczynił to w odcinku Odsiecz.
  • Wydaje się dziwne, że krążownik Konstantine'a nie uszkadza tak bardzo statków rebelii, jak czynił to chociażby TIE Vadera. Podobnie sprawa ma się z jego słabymi osłonami.
  • Na wyżej wymienionym okręcie widać nowy model oficera.

Wydarzenia Edytuj

Cytaty Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki