FANDOM

Ghosts of Geonosis to dziesiąty i jedenasty odcinek trzeciego sezonu serialu Star Wars: Rebelianci.

Streszczenie Edytuj

Załoga powraca na Geonosis w poszukiwaniu zaginionego członka rebelii, który został wysłany, by zbadać podejrzaną aktywność na planecie. Buntownicy dokonują zaskakującego odkrycia.

Wystąpili Edytuj

Modele droidów Edytuj

Lokalizacje Edytuj

Pojazdy Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Porzucone hełmy zaśmiecające podłogę w geonosiańskich katakumbach to te same, które mieli rebelianccy komandosi w "Powrocie Jedi" i "Łotrze Jeden". Widać na nich symbol Sawa Gerrery, który buntownik miał również na swojej pelerynie w filmie.
  • Droidy bojowe z tego odcinka to mieszanina jednostek w ciemnych kolorach i czerwonych jak rdza maszyn z Geonosis.
  • Saw Gerrera z tego odcinka bardziej pasuje do wersji z retrospekcji filmu. Za jakiś czas w przeciągu dwóch lat, które dzielą oba media, straci nogę i zacznie mieć straszliwy problem z oddychaniem.
  • W wersji z TCW Saw miał przeszywająco niebieskie oczy, a w filmie brązowe. Ta wersja jest gdzieś pośrodku, z zielonymi tęczówkami.
  • Hełm zwiadowcy należący do Ezry przeszedł przeróbkę Sabine. Ma teraz symbol feniksa z boku i stylizowaną mordę kota lothalskiego, jeśli spojrzy się z góry.
  • Kapitan Brunson otrzymała imię po pracownicy Lucasfilmu Jessice Brunson.
  • Dzięki Klik-Klakowi udało się zrobić coś, czego nie próbowano wcześniej: pokazano sympatycznego Geonosianina. Ekipa produkcyjna wskazała "Dystrykt 9" jako przykład filmu, w którym insektoidalnego obcego można pokazać inaczej, niż tylko coś obrzydliwego.
  • Noszący plecaki odrzutowe jumptrooperzy [w samym serialu nazywa się ich "rocket troopers", szturmowcami rakietowymi - przyp. tłum.] są oparci na "Star Tours: The Adventure Continues".
  • Powtarzającym się żartem w tym odcinku jest rysunek Klik-Klaka; Geonosianin szkicuje dosłownie Gwiazdę Śmierci, lecz wszyscy interpretują go jako coś innego (pierścienie Geonosis, jajko, kanistry z gazem).
  • Plecak odrzutowy Sabine otrzymał nowy wzór.
  • Odkrycie zbiorników z toksycznym gazem to wątek historii, którą planowano od lat. Zaczęło się od zniknięcia Geonosian w sezonie pierwszym [właściwie to drugim - o ile ekipa nie ma na myśli, że zdarzyło się to wcześniej - przyp. tłum.] i wizyty Dartha Vadera na z pozoru martwym świecie w komiksach Marvela. W tym drugim napotykamy geonosiańską królową, co sugeruje, że Klik-Klakowi udało się doprowadzić do wyklucia jaja.
  • Sabine wspomina o piasku, który wszędzie się dostaje. To aluzja do słów Anakina, które wypowiedział w "Ataku klonów".
  • W warsztacie Klik-Klaka można dostrzec hełm klona fazy pierwszej, pochodzący zapewne z pierwszej bitwy o Geonosis.
  • Saw pojawił się po raz pierwszy na ekranie od 80 odcinków (licząc "The Clone Wars"), a przedstawiciel Geonosian od 112. Samą planetę widzieliśmy ostatnio 144 odcinki temu.
  • Szturmowcy rakietowi pojawiają się po raz pierwszy w akcji w nowym kanonie, acz byli wcześniej wspomniani w przewodnikach.
  • Oficer pilotujący okręt ma plakietkę wskazującą, że posiada wyższy stopień niż kapitan - wskazuje ona, że jest majorem lub pułkownikiem. Nie wiadomo czy to błąd, czy zamierzone działanie.
  • Kapitan zazwyczaj dowodził niszczycielem, a nie krążownikiem (te były pod dowództwem poruczników). Poza tym Arquitens strzela na czerwono, a powinien na zielono.
  • Scena, w której bohaterowie patrzą w głąb leja, może przypominać "Drużynę pierścienia", a konkretnie wędrówkę przez kopalnie Morii.

Wydarzenia Edytuj

Cytaty Edytuj

Zeb: Jakie to uczucie tu wrócić, Rex? *mówi o planecie Geonosis*

Rex: Szczerze? Miałem nadzieję, że nie zobaczę tej piaskownicy.

Hera: Jak wam dzie?

Sabine: Ta burza na pewno uszkodzi moje malunki.
Hera: Chodziło mi o misję.

Saw: Co z Kananem? *Kanan przeskakuję przepaść*

Kanan: Dalej, musimy się spieszyć.
Saw: Zawsze zapominam, że potrafią tak robić.
Rex: Do Skywalkera mu daleko.
Kanan: Słyszałem.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki