FANDOM

Myśliwiec RZ-1 A-wing (znany również jako Myśliwiec A-Wing lub po prostu A-Wing) był myśliwcem wykorzystywanym przez Eskadrę Finiksów. To najszybszy myśliwiec w całej galaktyce w tamtych czasach.

Charakterystyka Edytuj

To był wyjątkowo trudny statek do latania, ponieważ jest stale wciśnięty w granice swojej wydajności. A-Wing stale poddawane są niesamowitym naprężeniom, systemy kadłuba i broni wymagają stałej konserwacji. Ponieważ ma tylko 9,6 m długości, nawet najlżejsze uderzenie może spowodować krytyczną awarię systemu. Pilot jest niemal całkowicie narażony na ogień nieprzyjaciela.

Choć A-Wingi były szybkie, były również bardzo kruche i łatwo można było je uszkodzić przez wroga. Jedno uderzenie było wystarczające, aby zniszczyć statek.

A-Wingi miały dwa laserowe zamontowane na skrzydłach które mogłyby obróć się o sześćdziesiąt stopni w górę lub w dół. To dało myśliwcom znacznie szerszy zakres niż ogień myśliwców zamontowane na stałe.

Ciekawostki Edytuj

  • A-Wingi ze Star Wars: Rebelianci są bazowane na koncpecji Ralpha McQuarrie'go w Powrocie Jedi.

Występowanie Edytuj

Sezon 2 Edytuj

Sezon 3 Edytuj

Galeria Edytuj

Wiki
Star Wars: Rebelianci Wiki posiada galerie obrazów związanych z artykułem A-Wing.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki